Степан Барна про внесення змін до Конституції: Стратегія децентралізації не передбачала розвал країни, а навпаки – розширення повноважень органів місцевого самоврядування

Коли ми сьогодні говоримо про ідею змін до Конституції – це, звичайно, має бути загальнонаціональна справа. У цій дискусії мають брати участь широке коло правників, щоб не створити передумови для федералізації або знищення самої країни. На цьому наголосив голова фракції «Європейська солідарність» у Тернопільській обласній раді, народний депутат України VIII скликання Степан Барна в ефірі 5 каналу.

«Коли ми бачимо один із пунктів, котрий пропонується в змінах до Конституції, що адміністративно-правовий статус регіонів має визначати більшість українського парламенту, тобто 226 депутатів, які можуть надати ту чи іншу автономію для певного регіону в Україні, то це в мене викликає глибокий сумнів. Крім того, відповідно до цих змін взагалі зникають такі поняття як області в Конституції нашої держави», – зазначив Степан Барна.

Усі ці зміни, на його переконання, мають проаналізувати європейські партнери.

«У 2015 році Україна розпочала масштабну стратегію децентралізації, але ця стратегія не передбачала розвал країни, а навпаки – розширення повноважень органів місцевого самоврядування. Проте, що ми бачимо сьогодні? З однієї сторони, начебто, завершується стратегія децентралізації, а з іншої – наділяються надповноваженнями префекти, які підпорядковуються президенту з кабміном, і які будуть виконувати функції не інституту регулювання взаємовідносин між державою і місцевим самоврядуванням, а будуть просто наглядачами», – зауважив Степан Барна.

Він також пояснив, що чотири роки тому, коли розпочався процес децентралізації, то враховувався досвід європейських країн, зокрема, як працюють ці інститути у Франції, Польщі, Німеччині. Власне, функція префекта у Франції чи урядового уповноваженого у Німеччині полягає у забезпеченні загального нагляду і дотриманні законодавства та норм Конституції з боку органів місцевого самоврядування.

«Через який механізм? Префект може зупинити рішення до відповідного висновку або постанови суду. І якщо це призупинення незаконне, то префекта притягують до відповідальності. У запропонованій редакції змін ми не бачимо цієї відповідальності префекта і це означає, що грубо порушуються принципи, з якими ми виходили на стратегію децентралізації разом з європейськими та американськими партнерами», – додав Степан Барна.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *